W dniu 3 czerwca (sobota) 2017 roku udaliśmy się na wycieczkę jednodniową do Warszawy. Wyjazd został zorganizowany przez Panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Wojnowicach. Chociaż wyjeżdżaliśmy dość wcześnie, bo o godzinie 3 nad ranem, to humory dopisywały od samego początku! Wiele osób udawało się po raz pierwszy do największego miasta w naszej ojczyźnie. Około godziny 9:30 dotarliśmy na miejsce.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy pod Kolumną Zygmunta III Wazy znajdującej się na Starym Mieście, pod którą czekał na nas nasz przewodnik. Już wtedy mogliśmy podziwiać przepiękny widok Zamku Królewskiego oraz panoramę Warszawy, gdzie widoczny był Stadion Narodowy. Spacerowaliśmy, słuchając ciekawych historii na temat zabytków i przepięknych budowli, które są znakiem rozpoznawczym Warszawy. Dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy. W międzyczasie zrobiliśmy dużo zdjęć m.in. pod Pałacem Prezydenckim.

Ciekawą atrakcją dla dzieci jak i dorosłych były multimedialne „Ławeczki Chopina”, gdzie można było usłyszeć wybrany fragment utworu wybitnego kompozytora. Mieliśmy okazję być także na Placu Józefa Piłsudskiego gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza, symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny. Tutaj zobaczyliśmy również jak odbywa się zmiana warty.
Przechodząc obok Pałacu Kultury i Nauki, udaliśmy się na obiad do Złotych Tarasów – kompleksu handlowo-biurowo-rozrywkowego położonego w Śródmieściu Warszawy.

Na sam koniec pojechaliśmy do słynnych Łazienek Królewskich. Tam mogliśmy chwilę odetchnąć po długim a zarazem pełnym wrażeń zwiedzaniu Warszawy. Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, zobaczyliśmy interesujące miejsca przez co staliśmy się bogatsi o nowe doświadczenia.